Nanosciences et Nanotechnologies

Master Nanosciences et Nanotechnologies

Formation co-accréditée entre l'Université Grenoble Alpes, l'Institut Polytechnique de Grenoble et l'université Catholique de Leuven

Les nanosciences désignent l'élaboration, la manipulation, et l'étude des propriétés très spécifiques de la matière inerte ou vivante à l'échelle de quelques atomes et quelques molécules. Les nanotechnologies construisent sur ces savoirs et savoir-faire pour concevoir de nouveaux matériaux, systèmes et produits, offrant des propriétés taillées sur mesure ou de nouvelles fonctions.

Accès direct au site web

Repères, faits saillants

Métiers

Témoignages

Aurélien Gasnier: After a diversified academic path, I decided to join the Joseph Fourier University (UJF) for my thesis. My aim was to study nanochemistry. It was possible for me at the doctoral level at the UJF. It will now be possible for students at the master’s level. After a master degree in chemistry from the University of Metz, I was lucky enough to be introduced to nanotechnologies during an internship at the University of Sherbrooke in Canada. Now I am working on my doctoral thesis in the Department of molecular chemistry at the UJF. I work in a very stimulating scientific environment with physicists from the Néel Institute (CNRS) to develop research in molecular electronics.